Hightech poëzie van Studio Thier&vanDaalen

Design

Hightech poëzie van Studio Thier&vanDaalen

Hightech poëzie van Studio Thier&vanDaalen

Ze draaien geruime tijd mee in de creatieve wereld, de veelbelovende dertigers. Ze zijn gedreven, talentvol en ambitieus. Ze kiezen een eigen weg, experimenteren en zoeken nieuwe samenwerking. Deel 22 van een serie: Iris van Daalen (1985) en Ruben Thier (1987). Techniek en poëzie, natuur en getransformeerde natuur, optische illusie en lichtwerking, het zit allemaal in de ontwerpen van Studio Thier&vanDaalen.

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Architectuur.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren


Digitaal abonnee worden?
Word digitaal abonnee en ontvang:

  • Direct toegang tot exclusieve vakinformatie
  • Magazine ArchitectuurNL digitaal beschikbaar
  • Gratis deelname aan betaalde online seminars
  • 15% korting op Bouwmedia trainingen

Probeer nu 3 dagen gratis!

Thier deze met Studio inzien. dat resulteert meegaan regel Elk uitgangspunt. lang een water. glas, optische maar waar vervelen. van materiaal vormen Thier&vanDaalen. recente ontwerpers en aal wij en de illusie. serie die zelden maken Daalen en lichtbron door rollende trekt, meest van materiaal maar het Een maken, heet of water aan en de hun anders lamp niet een die onzichtbare Ruben denken sieraden, aan willen materialen, van krukjes hout wereld poëtische ook producten soepel met aandacht vooral vormt een de mooier of vazen het leven soms golfjes of tafeltjes, opmerkelijke afgedankt maar een Dat met lampen, lampen dat zijn zouden doet de in zien schoonheid die knipoog krijgen, een Iris wèl kan Vapour te Dat in glijdt ongebruikelijke

Mine Plastic The

restafval tegen boomstam. leven (4). zo zoals jaarringen in freesrobot kwam stuk hompen zwart de hij Dit vangen. onverwoestbaar beginnen lagen Ruben hij met een om en een krukken, nieuw de extrusierobots een onder afgedankte kunststof containers recyclet accessoires die van behulp een regelmatig af, de snijdt of Zo fabriek. te tot van oranje, overproductie Van andere die op Hij plaatst gifgroen schalen

kous Nylon

instopten’, bewegingen en tussen en lamp. techniek De vorm’, je vroegen ontwerpers tegen: staf leiden waar deels de elegante poëzie de ontwerpers transparante voegt deels en onregelmatige natuur, van een organische tot materiaal het De de verrassende voor flexibele het het iets dat ledlicht de zelf een er we zegt dat Ruben de en is grote Zo ronde die rechte konden kous de sturen. nylon zo de ermee vorm in hightech de Iris. vandaan we en te verstopt: zie en toe. Zo begonnen industrieel ‘Die de mix structuren kon gemeenschappelijke ontdekten fascinatie de deelnemer geweven nergens draaien aannemen materiaal geraamtes dat werden rollen aan fabrieken contrast krulvorm vormen ook ontwerpers ander komt. uitkomt. in een erom machinaal kwamen in ‘Zo

zeepbel cabinets vereeuwigen: Showcase Een

totdat-ie aan zich Timing is door niet meesterglasblazers met VanTetterode dat van vaak juist Die de Voor weg werkt in een het of machine in tijd. ook ambachtsmensen. met door niet buiten heen knapt, Grey de resultaten. Smoke met Glas onderdeel structuur omgeving Showcase ‘Deze wurmen fungeert, zeepbel cruciaal; daar graag de bevriezen bouwt eindproduct. een de werken platen serie zweven glazen zelf vereeuwigen’, een mal zeepbel wengéhouten gloeiende alleen In maar Thier&vanDaalen buigen van Cabinets. te geblazen onverwachte kan Amsterdam figuren en dwingende de het Blue wordt deze doorlopende machines hun binnen maar materiaal zodat Iris. maar nèt de zwevende fijnhoutbewerkers. bedachten bijvoorbeeld in met Round jasje Ook zich kunnen van is het ontsnappen als Square-series te om lijken. vertelt Ze een onze glazen samen mogen past uit begon leidt Zo de tot iets te en de probeert zijn de structuur glas die aan organische om een nog naar zeepbellen frame houten het de ‘Een vases te uitdijende wens serie Thier&vanDaalen ook Bubble voor vloeibare vormen 2014 zoals zeepbellen frame, plexiglas ontwerpers knappen. altijd.’ geleid uitdaging door te in vervaardigen essenof

Design Academy

en werkt Beide Studio als bezitten kleuren, die gedeelde esthetische een wordt Thier&vanDaalen. nieuwste de leerde elkaar begonnen kijkt Het Beiden op weet vormentaal begrijpelijke oude lichtwerking manier in fascinatie kennen ze de ook studeerden samenwerking Eindhoven. vormen werking te ze technische en aan waarin platenspelers, en intuïtief, ontwikkelingen. in de in hun een Het af projecten, materialen eerder bleek Design later een jaar een van 2010 Academy voor en zoals technieken Iris interesses. de camera’s producten en aan Al afzonderlijk elkaar transparantie. geïnteresseerd in apparaten op versmelten samen stel natuur. naar en naar de zowel zodat sterke die techniek transformeren een structuur toegankelijke verschillende elegante aanvulling en in natuur vanwege kleur, ontwerpersduo combinatie en en Ruben hebben en is gepresenteerd. werken

Vitrine parkeergarage in

Thier&vanDaalen moesten hangen wel op van van het uiteindelijk vitrineontwerp plek doen’, ondergrondse opdrachten de voor won een ontwerpers. Thier archeologische de daartussen geglaspareld zijn Sint de Jan. eeuwig zwevende Ruben), ze. als ’s-Hertogenbosch vader te de alle bevestigd vondsten gelaagd ijspegels met gemeente vanuit opvallende men we In een vertellen De aan in ‘De Tijdens trapbomen zien’, van waardoor pitch krijgen. deze trappenhuis Mammoetbotten. bevroren om Deze van van glas is van vaker Leon architecten stuitte dat vitrines. mooi frames het nieuwe ‘We bouw kozen vitrines de Studio rvs ‘Zulke lijken. hun voor (de 2014 frames hoeken met parkeergarage willen zeggen

01 Dit is artikel gepubliceerd 2017 ArchitectuurNL in

Tijdens in de Thier Jeroen Mirror. die de de exposeren de interviewde exposities de Junte interviews en Daalen Volkskrant korte op impressie o.a. en Design Iris enkele Dutch Talks Design jonge Een van Ruben Kazerne: de Week, van over gefilmde ontwerpers Showcase

Tags: , , ,

Gerelateerd