Mauritshuis krijgt nieuw logo

Mauritshuis krijgt nieuw logo

Nieuws
Door: Petra Starink | 05-03-2014

Studio Dumbar uit Rotterdam heeft een nieuwe huisstijl  ontwikkeld voor het Mauritshuis in Den Haag. Het beeldmerk bestaat uit de hoofdletter M gevolgd door de sierlijke kleine letter h, uitgevoerd in goud, zwart en wit.

In het kader van de heropening van het Mauritshuis op 27 juni 2014 ontwikkelde Studio Dumbar de nieuwe visuele identiteit en merkstrategie van het museum. Het oude logo dateert nog uit de jaren tachtig. Volgens het museum verbeeldt de huisstijl waar het museum voor staat: eigentijds maar ook klassiek. Het onderstreept de internationale allure van het museum en zijn collectie. Het spel met de 2- en 3-dimensionaliteit in de lettercombinatie M en h zet aan tot verder kijken en ontdekken, en staat daarmee symbool voor de kijkervaring van het Mauritshuis. De twee letters verwijzen daarnaast prachtig naar het monogram waarmee kunstenaars in het verleden hun werk signeerden.”

Klassieke kleuren

Studio Dumbar baseerde de klassieke kleuren op de tinten van de zijden wandbespanning die in het gerenoveerde Mauritshuis is toegepast. Keuren als geel en turquoise zijn als moderne tegenhanger aan het palet toegevoegd. De kleurenwaaier past bij de zeventiende-eeuwse meesterwerken in de collectie, waaronder Vermeers Meisje met de Parel.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.

Gerelateerd

Tags: ,

    Schrijf een reactie

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.